Παραχωρησιούχος και υπ. Υποδομών προχώρησαν σε ανακωχή. Από τη μια οι αυξήσεις δεν θα πραγματοποιηθούν, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το υπουργείο από την πλευρά του δεν έφερε στη Βουλή την πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία ανεστέλλετο η αύξηση των διοδίων.

«Ανακωχή» ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και στην «Αττική Οδό Α.Ε.» για το θέμα των διοδίων. Οι αυξήσεις δεν θα πραγματοποιηθούν τελικά, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το υπουργείο από την πλευρά του δεν έφερε στη Βουλή την πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία ανεστέλλετο η αύξηση «μέχρι την ολοκλήρωση του διενεργούμενου ελέγχου από τον οποίο θα προσδιοριστεί η διάρκεια της παραχώρησης και ο χρόνος επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο».

Πηγές του υπουργείου Υποδομών διαψεύδουν κατηγορηματικά σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τα οποία ο νέος υπουργός Κώστας Καραμανλής διαπραγματεύεται με την «Αττική Οδό» την επέκταση της σύμβασής της ως αντάλλαγμα στην αύξηση των διοδίων. Αντίθετα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το θέμα της απόσυρσης των αυξήσεων τέθηκε ως ζήτημα «καλής συνεννόησης» ανάμεσα στις δύο πλευρές, καθώς το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι ήταν ξεκάθαρα εχθρική κίνηση η ανακοίνωση αύξησης των διοδίων πριν και μετά τις εκλογές. «Δεν υπήρξε καμία συναλλαγή. Δεν συζητούμε για επέκταση της σύμβασης σε αυτή τη φάση», αναφέρει στην «Κ» πηγή του περιβάλλοντος του υπουργού. Με δεδομένο ότι η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αφήνει ελάχιστα περιθώρια άμυνας στο Δημόσιο, ο παραχωρησιούχος θα μπορούσε είτε να προχωρήσει μονομερώς στην αύξηση ή, αν εμποδιστεί, να προσφύγει σε διαιτησία αναζητώντας τους «απολεσθέντες» πόρους. Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση είναι σίγουρο ότι θα δημιουργούσε εξαιρετικά κακό κλίμα ανάμεσα στους μετόχους της εταιρείας (Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ) και τη νέα κυβέρνηση, το οποίο οι εργολάβοι δεν μπορούν να αγνοήσουν (δεδομένων και των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη).

Από την πλευρά του, πάντως, το υπουργείο Υποδομών δεν έφερε στη Βουλή προς κύρωση την πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία ο προηγούμενος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, είχε αναστείλει επ’ αόριστον την αύξηση στα διόδια. Η ρύθμιση θα έπρεπε να έρθει στη Βουλή εντός 40 ημερών από τη σύγκλησή της σε σύνοδο (δηλαδή έως προχθές), πράγμα που δεν συνέβη. Ο κ. Καραμανλής είχε διαχωρίσει εξαρχής τη θέση του, υποστηρίζοντας ότι η χρήση αυτού του μέσου (της πράξης νομοθετικού περιεχομένου) πρέπει να γίνεται μόνο σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Ιουνίου η «Αττική Οδός» ανακοίνωσε την αύξηση των τιμών των διοδίων σε δύο στάδια: την 1η Ιουλίου (ενδεικτικά, κατά 0,20 ευρώ για τα Ι.Χ.) και την 1η Ιανουαρίου 2020 (ενδεικτικά, κατά 0,30 ευρώ για τα Ι.Χ.). Οπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια, η εταιρεία σκόπευε να εφαρμόσει την αύξηση από τις αρχές του τρέχοντος έτους, ωστόσο υποχώρησε ύστερα από συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών. Ο κ. Σπίρτζης μάλιστα, όπως ο ίδιος είχε ανακοινώσει, είχε υπογράψει πέρυσι μνημόνιο συνεργασίας με την «Αττική Οδό» που αφορούσε τη μελέτη των επεκτάσεών της, ένα μνημόνιο που παρέμεινε «επτασφράγιστο μυστικό» καθώς ουδέποτε κατατέθηκε στη Βουλή ή δημοσιοποιήθηκε.

Η «Κ» επικοινώνησε με την «Αττική Οδό», ζητώντας διευκρινίσεις επί των νέων εξελίξεων, ωστόσο η εταιρεία αρνήθηκε να προχωρήσει σε οποιοδήποτε σχόλιο.





Source link

ΕΛΙΝΑ ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ

Είμαι μια συντηρητικούρα που αρέσκεται στο να γράφει άρθρα στο blog.